ממשיכים במאבק בתכנית מתאר של המושבות בנימינה וגבעת עדה

השבוע התקיים דיון בהתנגדויות לתוכנית תמ"מ 16/6 (תיקון לתוכנית המתאר המחוזית – תמ"מ 6) שנדרשים לקיום תכנית המתאר הכוללנית של בנימינה וגבעת עדה.

עיקר התנגדות המועצה נסוב על צמצום אזה"ת העתידי, ביטול איזור תיירות חקלאית בדרום הבנימינה וצמצום בינוי בשטח המזרחי של בנימינה על פני תגבור הפיתוח במערב בנימינה.

ראש המועצה, איתי ויסברג טען בפתח התנגדות המועצה כי אין מקום לקיום הדיון בהתנגדות ודרש לבטלו: "שינויי הולנת"ע שהתקבלו בהחלטתה מיום 13/4/2021 שמשליכים גם על תוכנית המתאר הכוללנית וגם על התיקון בתוכנית המתאר המחוזית, ונידונים היום נמצאים כעת בדיונים בבית המשפט העליון .
הדיון הקרוב יערך ביוני 2023 ועל כן אין מקום ולא סביר לדון בשינויים בתיקון לתוכנית המתאר המחוזית שתכליתם לשרת את תכנית המתאר שנמצאת בהליך משפטי תלוי ועומד".
במועצה המקומית בנימינה טענו כי למעשה החלטות בדיון זה "נועלות" את הוועדה המחוזית להחלטות הולנת"ע הנמצאות בדיון וכובלות אותה לקיים דיון טכני בתכנית המתאר הכוללנית שהיא הפקידה במקום דיון פתוח לשינויים נדרשים בתכנית הכוללנית במסגרת הליך התנגדויות פתוח, שקוף וחופשי.

כזכור, עיקר התנגדות המועצה לשינוי תמ"מ 6/ 16 הינה לשינויים המהותיים שנערכו בתיקון לתמ"מ ובתכנית הכוללנית בהם חוסר איזון תכנוני בפיתוח העתידי של בנימינה. הוספת פיתוח במערב בנימינה במיקום רגיש סביבתית ונתון למגבלות. ביטול תכנית של תיירות חקלאית וביטול שטחי תעסוקה ייעודים.

בתשובת הוועדה המחוזית חזרה בה הוועדה המחוזית מהעמדה שהציגה במעמד הפקדת תכנית המתאר בזכות אזור תעסוקה חקלאית בדרום בנימינה ואיזון הפיתוח בין שני חלקי המושבה. בנושא אזור התעסוקה המליצה הוועדה המחוזית לאמץ באופן חלקי.

במועצה מקומית בנימינה גבעת עדה טענו בדיון: "יש חשש שהולנת"ע מנסה "לנעול" את השינויים הנמצאים במחלוקת אותם ביצעה בתכנית המתאר של בנימינה גבעת עדה באמצעות תיקון תכנית המתאר המחוזית. מעין "מסלול עוקף בית משפט והליך סביר". אולי אפילו לעקר את הליך ההתנגדויות שבו החלה הועדה המחוזית חיפה."
עוד נטען: "איך תוכל המחוזית חיפה לדון בהתנגדויות שהרי היא כפופה להחלטות התיקון של התמ"מ והמצב למעשה צריך להיות הפוך. כל עוד לא הסתיים הדיון על המתארית אין מקום לשינויים בתמ"מ המיועדים לשרת את תכנית המתאר".

מהנדס הועדה המרחבים יישובי הברון, מנדי שפיגלר: הצטרף להתנגדות המועצה ותמך בדרישה לבטל את הדיון.
נדגיש כי במהלך חודש דצמבר יסתיים מועד הגשת ההתנגדויות לתכנית המתאר הכוללנית של בנימינה וגבעת עדה וכל המרגיש עצמו נפגע היום או בעתיד מתכנית המתאר ששונתה על ידי הולנת"ע והופקדה חייב להגיש התנגדות תקינה.

המועצה מקיימת מפגש סיוע להגשת התנגדויות ביום חמישי 1.12.22 בספרית בנימינה בשעה 18:00. 

ראש המועצה איתי ויסברג
המאבק בתכנית המתאר של בנימינה-גבעת עדה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >