ראש המועצה מטיל עלינו עוד מיסים

יוקר המחיה זו לא סיסמא!

בשנתיים האחרונות עשינו כל שביכולתנו על מנת לממן סיורי בטחון מתקציב הארנונה, לא הטלנו ספק ביעילות ובתחושת הבטחון שסיורים אלה משרים על הציבור.

אני הייתי שותפה מלאה לתהליך חקיקת חוק עזר עירוני בנושא בטחון וגיבוש תוכנית סיורי הבטחון עוד בשנת 2014-2016, חשוב להגיד כי מי שישב אז בספסל האופוזיציה (נציגי סיעתו של ראש המועצה) התנגדו נחרצות להיטל ולסיורים, התנגדות שתכליתה היתה התנגדות בלי הצגת חלופה נגדית.

אנחנו בכל השנים האחרונות לא התנגדנו להצעות בלי להציג חלופה נגדית, ההצעה החלופית שהצגנו היתה העמדה תקציבית בתקציב 2021 מתוך הכנסות הארנונה ואף הגדלנו וביצענו העמדה תקציבית גדולה יותר בשנת 2022 לטובת מימון חלק מפרויקט סיור הבטחון על בסיס תקציב שוטף שהכנסותיו יהיו מהארנונה ולא מהיטל נוסף.

עשינו זאת על מנת לגרום למועצה להתייעל ולא לגבות מהתושב מס בסך 1.96 ש״ח לכל מ״ר אלא לצמצם את ההוצאה ב- 50% לפחות ובתהליך תלת שנתי להמשיך לצמצם את ההוצאה עד שכל כולה תהיה על חשבון הארנונה.

השבוע הנושא עלה שוב לדיון מתוך מטרה לגבות מהתושב היטל מלא ע״ס 1.40 ש״ח , אתם בטח אומרים לעצמכם יש כאן הוזלה, אבל התשובה היא שזה למראית עין בלבד, ההיטל הוא 1.4 ש״ח אך בפועל סקר הנכסים הגדיל ב15%-20% את גודל הבתים לצורך חישוב הארנונה כך שהיקף הגביה נותר אותו דבר.

הצגנו בדיון את החלופה שלנו למימוש סיורי הבטחון מהתקציב השוטף אך לא הצלחנו לגייס רוב למימוש החלטה זו. חשוב כי כל תושב ידע מיהם חברי המועצה אשר תמכו בפה מלא בגביית מיסים נוספים מהתושבים למרות שיכלו לבצע הפחתה משמעותית ולהיכנס מתחת לאלונקה ולספק את אותו השירות ללא גביית מס נוסף.

מי שהרים ידו לגביית מיסים נוספים מתושבי המושבה כנראה חושב שיוקר המחיה זו סיסמא ולא מציאות.

ברות מועצת זכרון יעקב  תמי ברששת, צילה רשף (    צילום: מאיה חסון), קרן איילי.
חברות מועצת זכרון יעקב: תמי ברששת, צילה רשף (צילום: מאיה חסון), קרן איילי

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >