נהג צעיר לעומת נהג חדש

נהג צעיר לעומת נהג חדש – מהם ההבדלים בניהם, והאם יש הבדלים מבחינת ביטוחי הרכב עבורם?

לא מעט אנשים נוטים לחשוב שהמונחים "נהג צעיר" ו"נהג חדש" הם דומים ולמעשה, אין הבדל ביניהם. אך כפי שנוכל לראות במאמר זה, לא רק שקיים הבדל בין המונחים אלא שיש משמעות שונה לכל מונח בהיבטים מסוימים, בפרט בהיבטים של ביטוח לרכב.

כידוע, כל בעל רכב צריך לרכוש ביטוח חובה והוא יכול להחליט האם לרכוש ביטוח צד ג’ וביטוח מקיף. הפוליסות שהוא רוכש, מושפעות מפרמטרים שונים, בין היתר הן מושפעות מסוג הנהגים שמשתמשים ברכב, בין אם נהגים צעירים או מבוגרים, ותיקים או חדשים.

עלויות ביטוח לרכב משתנות בהתאם לפרמטרים שונים, כאשר אחד הפרמטרים שמשפיעים עליהן הוא סוג וגיל הנהג. יש לכך השפעה בהיבטים מסוימים, כפי שנוכל לראות מיד בהסבר אודות המונחים וההבדלים שבין נהג צעיר לנהג חדש.

מה זה נהג צעיר ומה זה נהג חדש?

נהג חדש, הוא נהג שמחזיק ברישיון נהיגה מתחת לשנתיים, בלי קשר לגילו. כלומר, גם אם הוא הוציא רישיון בגיל 60, אזי שעד גיל 62 הוא יוגדר נהג חדש. המונח מתייחס למשך הזמן שהוא נוהג ולא לגיל שלו. לעומת זאת, נהג צעיר מוגדר על פי גילו. על פי ההגדרה, מי שעדיין לא מלאו לו 24, ייחשב לנהג צעיר (כשבין גיל 17 ל24 קיימת מדרגת אמצע שהיא גיל 21). קיים גם שילוב בין השניים, אם מדובר על נהג חדש מתחת לגיל 24, אז הוא יוגדר נהג חדש צעיר.

ההבדלים במונחים באים לידי ביטוי בצורות שונות, כולל בהגדרות החוק מה מותר ומה אסור לנהג חדש או נהג צעיר לעשות, עד השלב בו ההגדרות אינן חלות עליהם יותר. אחד המקומות בהם אפשר למצוא משמעות להבדלים שבין נהג חדש לנהג צעיר הם בכל מה שקשור לפוליסות ביטוח לרכב.

כיצד הגדרות נהג חדש ונהג צעיר באות לידי ביטוי בפוליסות ביטוח?

נהגים עד גיל 24, מפאת גילם, בין אם הם נהגים חדשים ובין אם לאו, יצטרכו לשלם פרמיה גבוהה יותר עבור ביטוח רכב. בעיקרון, כאשר רוכשים ביטוח רכב, יש לציין את גיל הנהג הצעיר ביותר וכן את הוותק שלו בנהיגה. ככל שהנהג צעיר יותר והוותק שלו נמוך יותר, אז הפרמיה תהיה גבוהה יותר ולהיפך, ככל שהוא יהיה מבוגר עם וותק גבוה יותר, אז הוא ישלם עלויות נמוכות יותר.

ההנחה היא, שנהג צעיר שיקול הדעת שלו יהיה שונה משל נהג מבוגר, גם אם הוא נהג חדש, בפרט אם מדובר בנהג מבוגר שיש לו משפחה, עבודה, לכן הוא ינהג זהיר יותר ורמת הסיכון שחברת הביטוח לוקחת כשהיא מבטחת אותו, תהיה נמוכה יותר.

על מנת ליהנות ממחירים אטרקטיביים עבור נהג חדש או נהג צעיר, ניתן להיכנס למנוע WOBI, לעשות השוואה בין הצעות מחיר של חברות ביטוח שונות וליהנות מההצעה האטרקטיבית ביותר.

נהג צעיר לעומת נהג חדש

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...