אטרקציות קיץ שהן MUST לכל המשפחה

זה הזמן לצאת מהמסכים ולא להחמיץ .
"מגדלים באוויר "- פארק חבלים במוזיאון מגדל דוד ירושלים

באחד הלוקיישנים הכי יפים בישראל בתוך מצודת דוד ההיסטורית והקסומה הנחשבת לאחד מסמליה החשובים ירושלים, ממוקם פארק חבלים אתגרי, מדובר בחוויית קיץ אולטימטיבית שמביאה את המושג כייף ואקסטרים לשיאים חדשים עבור הילדים והמבוגרים.

במהלך הביקור האורחים הולכים על גשר חבלים תלוי בין המגדל של המלך הורדוס לחומה עות’מאנית, קופצים קפיצה חופשית מצריח מגדל עתיק בגובה 30 מטר מרחפים עם אומגה בין צד אחד לצדו השני של הפארק. הפעילות כולה הנה מלהיבה ומאתגרת המשולבת עם עבר מפואר של 4,000 שנות היסטוריה ירושלמית; 7 תחנות של חבלים, סולמות, אומגות, קירות טיפוס וסנפלינג שיאפשרו למבקרים לטפס, לגלוש, לקפוץ ולהתרגש מחוויית ספורט-אקשן ייחודית בין שכבות ההיסטוריה. לסיכום חוויה מומלצת ביותר ששווה להגיע במיוחד עבורה מהמרכז לירושלים. הילדים נהנו לעמוד באתגרים שמזמן המסלול והתענגו על כל רגע.

מגדלים באוויר, צילום: ריקי רחמן
מגדלים באוויר, צילום: ריקי רחמן
שעות פתיחה של המוזיאון בחודש אוגוסט:
ימי א’ – ה’ –  10:00- 19:00 (כניסה אחרונה ב 18:00),
ו’ – 10:00- 15:00 ( כניסה אחרונה ב 14:00 )

שבת –  10:00- 19:00 ( כניסה אחרונה ב18:00)

מחירים:
פארק חבלים – 100 ₪ ( מגיל 9 ומעלה )
מתחם למשפחות  – ( מגיל 4 ועד גיל 9 ) 40 ₪
המחירים כוללים כניסה למוזיאון
"סודות הדינוזאורים", תערוכה בינלאומית, רב חושית, מקורית ומפתיעה במיוחד במוזאון מדע טק בחיפה
 Mario Ilcampo :סודות הדינוזאורים מדעטק חיפה, צילום
 Mario Ilcampo :סודות הדינוזאורים מדעטק חיפה, צילום

אם יש מקום שאנו מגיעים אליו כמעט בכל קיץ זהו המדעטק, המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל בחיפה. בכל קיץ המקום מפיק תערוכה חדשה ומרתקת. השנה מתקיימת תערוכה עוצרת נשימה בשם "סודות הדינוזאורים" מדובר במסע מהפנט בזמן שבו הדינוזאורים מתעוררים לחיים פיזית וגם וירטואלית, בזכות טכנולוגיה חדשנית.

בתערוכה רחבת הקף זו ישנם 47 מוצגים אינטראקטיביים של דינוזאורים בגודלם האמיתי – ממידות ילדים ועד לגובה של 7 מטרים ואורך של 14 מטרים בפארק הפתוח, ומתחם הקרנה היקפית וירטואלית של 360 מעלות בשילוב הרמוני של אורות וצבעים, שלוקח את המבקרים לחוויית צלילה סוחפת עם חיות פרהיסטוריות תת-ימיות.
התערוכה לוקחת את האורחים למסע גילוי דרך שלוש תקופות בציר הזמן: טְריאַס, יורה וקְרֵטיקון. הדרכות ופעילויות יצירה מקוריות מבית היוצר של המוזיאון וברוח גישתו הייחודית מייצרות למידה חווייתית ורב-חושית מתוך משחק והנאה ומגלות כיצד התפתחו הדינוזאורים, איך השתלבו בסביבתם ועם בני מינם, איך נראה כדור הארץ בתקופתם, אילו חיות בנות ימינו התפתחו מהם, מדוע נכחדו, ואיך ניתן גם לאחר עשרות ומאות מיליוני שנים אחריהם, יכולים לחשוף את סודותיהם הכמוסים ביותר.
יצוין כי בנוסף בני שבע ומעלה יכולים להיכנס גם למתחם חדשני של מציאות מדומה עם משקפי VR, למשחק שהנו בלעדי לתערוכה זו.
סודות הדינוזאורים, צילום: מושון תמיר
סודות הדינוזאורים, צילום: מושון תמיר
התערוכה מתאימה לכל המשפחה, והמבקרים בה יוכלו ליהנות גם משאר הפעילויות במוזיאון: עשרים תערוכות מדע עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון רחב של נושאים מדעיים מרתקים: אור וחושך, אסטרונומיה, מדעי החיוך, תופסים גובה––תעופה, המדע שמאחורי הקסמים המפורסמים, איך יוצרים אנרגיה ירוקה, שעשועי תעתועי ראיה ועוד. פארק המדע שבמתחם המוזיאון מחולק לחצרות המציגות את פועלם של גדולי המדענים בהיסטוריה: ארכימדס, ליאונרדו דה-וינצ’י, סר אייזיק ניוטון, דניאל ברנולי – ומאפשר להתנסות במוצגים הגדולים שברחבי הפארק. מתחם הגיל הרך מציע לצעירים מרחב התנסות המשלב פעילות משחקית עם חוויה של הבנה מדעית וטכנולוגית.

לסיכום הילדים נהנו מאד צילמו ושלחו לחברים את כל הדינוזאורים שהיו בתערוכה. ואילו אנו למדנו כי העופות התפתחו מאותה חיה פרה היסטורית ענקית וחביבה .התערוכה מושקעת ביותר ומומלצת מאד.

סודות הדינוזאורים, צילום: מושון תמיר
סודות הדינוזאורים, צילום: מושון תמיר
תערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל 
רחוב שמריהו לוין 25, חיפה. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 75 ₪ לכרטיס: www.madatech.org.il 

מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 כניסה חינם.

 

שעות וימי פתיחה
ראשון – רביעי וגם שבת 10:00–17:00
חמישי 11:00–19:00, שישי 10:00–15:00

 קיץ ישראלי בפארק המים שפיים, עם השקה של ריינבו סליידס, מתחם המגלשות החדש: מקסימום הנאה, מינימום תור

ריינבו סליידס, בפארק המים שפיים, צילום: מיטל דור
ריינבו סליידס, בפארק המים שפיים, צילום: מיטל דור

פארק המים שפיים מצליח באופן נדיר להיות מזה עשרות שנים להיות בגדר אייקון מוביל של בילויי הקיץ. לא מעט פארקים שהיו לצידו בעשורים הקודמים פשוט נעלמו. נראה כי הסיבה לכך טמונה במדיניות הפארק של התחדשות ושיפור מתמידים. רק לאחרונה נפתח במקום מתחם ריינבו סליידס בו 14 מסלולי גלישה חווייתיים.

הפארק עצמו המתוחזק לעילא נפרש על שטח של חמישים דונמים ובו בריכות, מסלולי אבובים ומגלשות לכל הגילאים, מתחמים רבים ואטרקציות מגוונות, שטחי דשא מרווחים, מוצלים ומזמינים ומתחמי מזון שונים, בהגשה בכלים מתכלים, של ארוחות בוקר, מזון מהיר ופינוקים מתוקים. בין האטרקציות בשפיים: בריכת הגלים הגדולה בישראל, מתחם הפיראטים בו ספינת פיראטים ייחודית עם 8 מגלשות, תותחי מים ובריכה רחבה עם מסלולי שחייה למבוגרים.

המגלשות החדשות, בהן בין השאר מגלשת אבובים זוגית חדשה, מצטרפות למתקנים המבוקשים: ארבעת מגלשות רייסר על גלשן מיוחד, מגלשת סופה מהירה במיוחד לגילאי 12 ומעלה, מגלשות קמיקאזה – מגלשות אקסטרים מהירות במיוחד לגילאי 10 ומעלה ומגלשה מפותלת במסלול סלאלום מרגש לילדים מגיל ארבע וגם למבוגרים. מגלשות ומסלולי האבובים כוללים את קרייזי קונס, מגלשת אבובים יחידה מסוגה בישראל – עולים, מתהפכים וממשיכים, 3 פעמים.

לגילאים הצעירים מתחמים ייעודיים: עולם הילד, המותאם לגילאי שנתיים ומעלה, מעוצב כחוף ים קאריבי עם מזרקות המתוזמנות למוזיקה ולתאורה, ברז מים ענק, מגלשות, מתקני משחקים, בריכת פעוטות המעוטרת בדמויות מעולם המים ועוד, ומתחם ג’ונגל לפעוטות ולילדים מגיל שנה ועד שמונה, בו 700 מ"ר של מזרקות, חיות משפריצות, מנהרות מים ומתקנים ייחודיים ומשעשעים.

האזור משופע בחנייה והכניסה לפארק היתה מהירה . יצוין כי הפארק לא היה עמוס מדי וזה נובע מתוך מדיניות ראויה לציון של הנהלת הפארק להימנע מצפיפות יתרה.
לסיכום: מדובר באתר חובה, הילדים נהנו מאד ועד הסגירה סרבו להתפנות. בכך התפוח לא נפל רחוק מהמגלשה, גם כשאני הייתי נערה הייתי נשארת בשפיים עד השנייה אחרונה.
צילום: גיא סידי Modern Talking
צילום: גיא סידי Modern Talking

 

היות ומספר המקומות מוגבל ממומלץ לשריין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט ולהתעדכן במועדי הפעילות, משום שיש תאריכים בהם הפארק סגור לאירועים עסקיים ופרטיים: https://waterpark.co.il/
 
שעות פעילות: ראשון עד חמישי וגם שבת – ביקור יום 9:00 עד 16:00, ביקורי ערב (בימי חמישי): 17:00-22:00, שישי – 9:00 עד 16:00, בכפוף למועדים הזמינים באתר האינטרנט בלבד. מחיר כניסה: 129 ₪ לכרטיס החל מגיל שנתייםיש מבצעים של מועדונים שונים וגם – הנחות לכניסות משפחתיות, למשל במהלך אוגוסט – 96 ₪ לכרטיס ברכישות 4 כרטיסים, ו- 91 ₪ לכרטיס בקניית 5 כרטיסים. מעת לעת מתפרסמים מבצעים נקודתיים מפתיעים באתר הפארק. מחירים מיוחדים לחיילים ולבעלי מוגבלויות עם הצגת תעודה מתאימה בכניסה.

 

מגדלים באוויר, צילום: ריקי רחמן
מגדלים באוויר, צילום: ריקי רחמן

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...