ביקור במסעדת שטרודל במושבה הגרמנית בחיפה

 

כל הזכויות שמורות

כחובבת רבת שנים של בירת הכרמל אני נשאלת לא אחת מצד חברי המתגוררים באזורנו את שאלת מיליון הדולר "אז איפה אוכלים בחיפה"? לפני ימים אחדים משל מצאתי את הגביע הקדוש, התגלתה לי מסעדה שנכנסה למקום של כבוד ברשימת ההמלצות הקולינריות שלי בחיפה. מסעדת שטרודל. הלוקיישן בלב אחד הרחובות היפים בישראל שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בתוך מבנה טמפלרי מרהיב בן 150 שנה. המקום, שעבר ממש לאחרונה שיפוץ רציני ועיצוב מחדש, שוכן בבוסתן ירוק, עם מגוון גדול של עצי זית, עצי פרי, עציצים, ציפורי שיר ומזרקות, המעטרים את החצר הרחבה, המשקיפה אל הגנים הבהאיים. פשוט חלום. בפנים המסעדה, מטבח פתוח עם טאבון אבן גדול.

את שטרודל מנהלים בצוותא האחים עלאא ועיסא אסעד, מסעדנים ילידי המקום. המסעדה מגדירה את עצמה כ- Authentic fusion cuisine, זאת בעקבות התפריט שלה המשלב מטבח ערבי אותנטי מגוון עם נגיעות מהמטבחים האיטלקי והצרפתי.
היות וכבר עברנו כברת דרך ארוכה מאז נפרדנו לשלום מארוחת הבוקר הגענו רעבים ונגשנו מיידית למלאכה. ראשית הוגש לשולחן מגש עגול גדול עם לחם חם נפלא ומהביל היישר מהטאבון העוצמתי ולצידו מגוון מטבלים אותנטיים מיוחדים (34 ₪).
מיד אחריו עברנו לאחת ממנות הדגל של המקום ה"שושברק" (82 ₪). מדובר בכיסוני בצק קטנים ומעודנים מהמטבח הביתי ממולאים בבשר עגל ברוטב יוגורט עיזים חם ופיסטוק טחון, מדובר במנה שזוכה בקלות להתהדר בתואר מושלמת ואם היינו במאסטר שף גם היתה זוכה בהליכה בתואר המנה המצטיינת.
אחר כך עברנו לסלט הקיסר (66 ₪) שהיה טרי עם עלי חסה רעננים, נתחי חזה עוף עסיסיים ותיבול נהדר.
לעיקריות בחרנו בשיח אל מח’שי (84 ₪)- קישואים במילוי בשר עגל טחון ומתובל על מצע פריקי ויוגורט עיזים שהיתה מנה מעוררת השראה
ומנת "שרימפס קריסטל", שרימפסים צלויים על האש על מצע של קרם לבנה וירקות שרופים (92 ₪) בהחלט שילוב מוצלח. לאור הצלחת הטאבון במערכה הראשונה לא יכולנו שלא להזמין ממנו משהו שוב.
הלכנו על פיצה פפרוני עם מוצרלה ובצל סגול (72₪). קיבלנו פיצה גדולה, דקה, עסיסית ומלאת כל טוב, בודאות אחת הטובות שאכלנו מזה זמן רב.
לקינוח התוודענו לכנאפה ביתית מסורתית (42 ש"ח). באופן מפתיע מנת הכנאפה היפיפייה שמכינים במקום היתה לא מתוקה ודווקא בגלל זה היא קיבלה אצלנו נקודות זכות נוספות. השירות היה לבבי מאד ותחושת האירוח במקום היא של "כיד המלך". לסיכום גמלה בלבנו החלטה לא לחכות לחג החגים כדי לפקוד את המושבה הגרמנית שוב. אנחנו את פעמינו נשים לשטרודל עוד הרבה לפני.
צילומים: יח"צ

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...